Dispoziția directorului ICJPS nr. 56/96 din 15.06.2020

În temeiul Hotărîrii Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr.10 din 15 mai 2020 prin care s-a declarat pe întregul teritoriu al Republicii Moldova starea de urgență în sănătatea publică pe perioada 16 mai - 30 iunie 2020, cu posibilitatea prelungirii termenului dat în funcție de evoluția situației epidemiologice, Hotărîrii Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică ne.11 din 15 mai 2020, care a stabilit asigurarea respectării stricte a unor măsuri de control și combatere a infecției de COVID -19, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova cu privire la modul de recuperare a zilelor declarate libere de către Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova nr.332 din 3 iunie 2020, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova cu privire la organizarea muncii în unitățile bugetare din 12 iunie 2020 și a Hotărîrii Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică a municipiului Chișinău nr.7 din 14 iunie 2020, Dispun:

1. Prezenta Dispoziție completează și modifică Dispoziția nr.56/85 din 16 mai 2020 și vizează activitatea Instituției Publice Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice (în continuare: Institut) în perioada 15 - 30 iunie 2020;

2. Luînd ca bază prevederile art. 28.1 din Hotărîrea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr.11 din 15 mai 2020 (în continuare: HCNESP nr. 11/2020), art. 1, alin.1) din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova cu privire la organizarea muncii în instituțiile bugetare nr. 381 din 12 iunie 2020 (în continuare: HG nr. 381/2020) și art.4.2 din Hotărîrea Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică a municipiului Chișinău nr.7 din 14 iunie 2020 (în continuare: HCESPMC nr. 7/2020) se prelungește regimul special de lucru, cu atragerea la serviciu doar a personalului stric necesar pentru asigurarea funcționalității Institutului și a entităților sale pentru anumite activități stabilite în comun și agreate de conducere. Vicedirectorul, conducătorii de proiecte, directorii de Centre, secretarul științific, contabilul-șef și șeful serviciului personal vor elabora săptămînal un grafic comun pentru Institut, în cicluri periodice, cu respectarea strictă a prevederilor și măsurilor de control, care să asigure accesul fluidizat al personalului la serviciu;

3. Luînd ca bază prevederile art. 2.9 și art. 28.2 din HCNESP nr. 11/2020, art.1, alin. 2) și alin.3) din HG nr. 381/2020, art.4.3 și art.5 din HCESPMC nr. 7/2020, conducătorii de proiecte, directorii de Centre, secretarul științific și șeful serviciului personal vor facilita maximal posibil desfășurarea muncii la distanță pentru personalul, activitatea căruia nu necesită prezența obligatorie la locul de muncă și poate fi exercitată la domiciliu;

4. Luînd ca bază prevederile art. 2.8 și art. 2.10 din HCNESP nr.11/2020 și art.3 din HCESPMC nr.7/2020, conducătorii de proiecte,  directorii de Centre și șeful serviciului personal, împreună cu președintele Comitetului sindical al Institutului, vor asigura organizarea activității, instruirea personalului și amenajarea maximal posibilă a locurilor de muncă cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire conform Ghidului practic aprobat de către Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale;

5. Luînd ca bază prevederile art.1, alin. 4) din HG nr. 381/2020, conducătorii de proiecte, directorii de Centre, șeful serviciului personal și președintele Comitetului sindical al Institutului vor informa zilnic directorul Institutului despre imposibilitatea unor angajați de a asigura munca la distanță, în vederea adoptării măsurilor de rigoare, în conformitate cu legislația în vigoare, pentru dispunerea timpului de staționare;

6. Luînd ca bază prevederile art. 2.9 și art. 8 din HCNESP nr.11/2020 și art.13.2 din HCESPMC nr. 7/2020, personalul cu vîrsta de peste 63 de ani, alte persoane care se regăsesc în zona de risc sau se află în condiții familiale de risc, vor continua activitatea de la distanță și se vor prezenta la locul de muncă doar la solicitarea conducerii Institutului sau a șefilor de entități. Persoanele care cad sub incidența acestor categorii vor prezenta conducătorilor de proiecte/directorilor de Centre sau șefului serviciu personal o dată la două săptămîni rapoarte privind activitatea desfășurată;

7. Luînd ca bază prevederile art. 28.1 și art. 28.2 din HCNESP nr. 11/2020, personalul științific care activează prin cumul extern va continua activitatea de la distanță și se va prezenta la locul de muncă doar la solicitarea conducerii entității sau a Institutului. Persoanele care cad sub incidența acestei categorii vor prezenta conducătorului de proiect o dată la două săptămîni rapoarte privind activitatea desfășurată;

8. Luînd ca bază prevederile art. 27 din HCNESP nr. 11/2020 și art. 5 din HCESPMC nr.7/2020, se stabilește revenirea la regimul din trecut de lucru al Institutului de la 8.00 pînă la 17.00 și pauza de masă de la 12.00 pînă la 13.00;

9. Luînd ca bază prevederile art. 9, alin. 5) din Hotărîrea Guvernului cu privire la modul de recuperare a zilelor declarate libere de către Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova nr. 332 din 3 iunie 2020 (în continuare: HG nr.332/2020) și art. 3, 4, 5 și 6 din Dispoziția privind activitatea Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice nr.56/71 din 19 martie 2020, art. 2 din Dispoziția privind activitatea Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice nr. 56/72 din 1 aprilie 2020 și art. 2 din Dispoziția privind activitatea Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice nr. 56/80 din 2 mai 2020, se stabilește că prevederile art. nr. 1, 2, 3, 4 și 5 din prezenta Hotărîre nu se aplică asupra salariaților Institutului, pe motivul că în zilele de 30 martie - 3 aprilie, 7 aprilie - 17 aprilie, 21 aprilie - 24 aprilie și 27 aprilie - 30 aprilie 2020 au activat la distanță, potrivit deciziei directorului Institutului și au prezentat rapoarte zilnice de activitate;    

10. Luînd ca bază prevederile art. 11 și art. 22 din HCNESP nr. 11/2020, se interzice desfășurarea manifestărilor științifice și examinarea tezelor de doctor/doctor habilitat în ședințe publice  (centru, seminar științific de profil, consiliu științific specializat) în incinta Institutului. Manifestările de caracter științific/științifico-aplicati  se transferă sau se vor desfășura în regim online. Examinarea și susținerea tezelor de doctor/doctor habilitat pot fi organizate și desfășurate online, cu respectarea prevederilor ANACEC;

11. Conducătorii de proiecte, directorii de Centre și șeful serviciului personal vor întreprinde toate acțiunile necesare pentru informarea tuturor angajaților Institutului cu textul prezentei Dispoziții;

12. În funcție de evoluția situației epidemiologice din Republica Moldova, termenul indicat va fi revizuit și adus la cunoștință tuturor angajaților.

Victor Juc, doctor habilitat în științe politice, profesor universitar,

director al Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice

Media: